torsdag 9. februar 2012

50 øre for kreftsaken


Eg blei medlem av ei gruppa på facebooke som seie "vil du bli med å støtte kreftsaken med 50 øre". Å det tenke eg e lett, kjempe lett! For eg ska alltid finna frem femtiøringane og legga de på ett glass! Siden eg syns kreftforeningen e ein fine ting å ha, har eg lyst å oppfordra flerne te å gi 50 øringane sine. Så derfor samle me inn 50 øringer på Lykkelig - som eg skal leveres i banken 1 .mai.
Kor mange 50 øringer klare me å samle inn??
 
"Det finnes 179 millioner kroner i 50-øringer rundt om i landet. 1. mai pensjonerer Norges Bank den lille mynten som stort sett havner i skuffer og skap, og den vil ikke lenger være et gyldig betalingsmiddel. 179 millioner. Tenk om bare en brøkdel av dette kunne komme kreftforskningen til gode?

Hvis hver nordmann leverer inn bare 3 små 50-øringer blir det faktisk hele 7,5 millioner til Kreftforeningens arbeid. "

- Lene-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar